سفرنامه حسام

سفرنامه حسام

ماجرا ها، خاطرات و یادداشت های سفر
سفرنامه حسام

سفرنامه حسام

ماجرا ها، خاطرات و یادداشت های سفر

امارات: دوبی، تفریح و سرگرمی – اکتبر 2014

برخلاف چیزی که اغلب مسافرها تصور می کنن، دوبی فقط به خرید و فروشگاه و شاپینگ مال محدود نمی شه. تفریحات زیادی در دوبی وجود داره که هر کس بسته به سن و سلیقه می تونه ازشون استفاده کنه.

تا چند سال پیش که درهم 250 تومن بود این تفریحات هم هزینۀ مناسبی داشتن، اما الان با درهم 900 تومنی بعضی از این سرگرمی ها گرون به نظر میان.

قصد ندارم تک تک تفریحات و سرگرمی های دوبی رو تشریح کنم، برای اینکار باید به سایت های مختلف رجوع کنین، فقط بعضی از مهم ها رو نام می برم:

پارک آبی: دو تا پارک آبی توی دوبی هست که هر دو در منطقۀ جمیرا قرار دارن. یکی Wild Wadi هست و اون یکی Aquaventure. هر دو در منطقۀ جمیرا واقع شدن و ورودی هر دو 290 درهمه (البته برای بچه ها تخفیف داره). هر دو بازی های مختلف و سرسره های آبی عالی دارن. تنها تفاوت در اینه که اولی متعلق به هتل آتلانتیس هست و کنار همین هتل ساخته شده و دومی متعلق به بخش خصوصیه. اگه به پارک آبی علاقه دارین، می تونین یه روز کامل رو اینجا بگذرونین و تفریح کنین.

تور صحرا: به شخصه هیچوقت علاقه ای به این تور ندارم، ولی اگر به بیابون گردی، رانندگی با ماشین های مخصوص، شام دور خیمه های عربی، تماشای رقص عربی و... علاقه دارین، شاید از این تور خوشتون بیاد. تقریباً از تمام هتل ها می تونین ثبت نام کنین و میان دنبالتون.

اسکی: پیست اسکی دوبی در Mall of Emirates ساخته شده که تجربۀ جالبیه.

اسکیت روی یخ: توی Dubai Mall هست و البته در تمام ساعات روز برای عموم آزاد نیست.

خلبانی با بزرگترین هواپیمای دنیا: این هم توی Dubai Mall هست و می تونین با نیم ساعت آموزش پشت کابین واقعی هواپیمای A380 بشینین و خلبانی کنین!

سقوط آزاد، چتر بازی، بالن سواری، هلیکوپتر سواری: تمام اینها از طریق هتل یا بروشورهایی که توی لابی قرار داره قابل استفاده اس.

شهربازی: با انواع بازی ها برای بچه ها و بزرگترها که میشه راحت یه عصر تا نصفه شب رو توش گذروند.

پارک صفا، پارک جمیرا: هر دو پارک دیدنی هستن، اما پارک جمیرا چون کنار دریاست قشنگتره و فروشگاه ها و رستوران های بیشتری داره.

دریا: برای دریا باید از یکی از ساحل های جمیرا استفاده کرد. چند ساحل وجود داره که یکیش بدون ورودیه و هیچی هم نداره (تخت، کافه، دوش، رستوران، کافه... حتی دستشویی... هیچی نیست!) و باید همه چیز با خودتون ببرین؛ یک ساحل دیگه هم هست (باز به اسم جمیرا) که 5 درهم ورودی داره ولی خب همه چی داره. اولی رو بهش میگن Jumeira Open Beach و دومی رو Jumeira Beach. سرویس به ساحل رو اغلب هتل ها بصورت رایگان و روزانه در اختیار مسافرانشون قرار می دن.

سینما: یه سالن Imax هست که توی Ibn Batuta قرار داره و فقط یک فیلم پخش می کنه. سالن های زیادی هم در طبقۀ آخر مراکز خرید وجود دارن که فیلم های آمریکایی و بعضاً هندی پخش می کنن. کیفیت سینماهای Dubai Mall بهتر از بقیه اس. بلیت سینما 30 درهم برای فیلم های معمولی و 65 درهم برای فیلم های سه بعدیه.